Uppföljare.

Det här är klagomålsbrevet som jag skrev till SL från deras hemsida:

"Jag gick på bussen och visade min sms-biljett för chauffören, som då släppte på mig. Men när jag sedan gått och satt mig kom han bak och bad att få se biljetten igen, och jag visade. Han påstod då att biljetten var gamal men jag visade honom att den var giltig till klockan 19:01, klockan var då ca 18:19. Han sa då att man kan "fiffla" med tiderna men att han såg på nån "kod" att den var gamal. Jag visade då även info från skickat, och det visade att smset var skickat 17:44. Han fortsatte försöka övertyga mig om att jag "fifflat" med tiden.  Eftersom jag VET att jag köpt biljetten för inte alls så länge sedan så gick jag inte av. Tillslut gav han upp, antagligen för att han insåg att det inte var nåt fel på biljetten, men innan han satte sig var han tydligen "tvungen" att påpeka att, för att citera, "Vi kan se sådant, så kom ihåg det". Det kändes verkligen kränkande och utsatt när han stod inför hela bussen och kallade mig för rent utsagt "kriminell". Jag betalar tusenlappar i skatt till bl.a kollektivtrafiken och på det betalar jag hundralappar för att få åka, är det här tacken? Jag hoppas att ni tar allvarligt på det här, eftersom att en av era anställda, som representerar er, anklagar folk för kriminella handlingar utan bevis."

Jag fick väldigt snabbt ett relativt bra svar faktiskt...wow..
Anywho. Hoppas att de ger chauffören en uppläxning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0